пʼятниця, 6 грудня 2013 р.

Позакласний захід. Літературний диліжанс

 Інтелектуальна гра

Літературний диліжанс


     Мета: перевірити знання, уміння й навички учнів у засвоєнні літературних творів, розвивати кмітливість, спостережливість, винахідливість, творчі здібності школярів, виховувати любов до книги.

     Обладнання: портрети відомих казкарів, ілюстра­ції до їх творів, картки-листи із завданнями, пред­мети для літературного аукціону, скринька, мікрофон, диск із записом пісень, конверти із фрагментами пазлів, ілюстрації до казки).
ХІД ГРИ
Ведуча. У деякому царстві, у деякій... О Гос­поди, про що це я, де я? Я ж чарівниця, і моє завдання розповідати казки. Але сьогодні я буду ведучою інтелектуальної гри «Літературний диліжанс». У деякому царстві, у де­якій  школі  жили і навчалися маленькі чарів­ники — учні . Якось вирішили вони краще пізнати життя, себе показати та інших навчити... Снип-снап-снуре, пурре-базелюре! Тсс! Починаємо!
(Звучить музика, входять команди.)
Команди сьогодні непрості, а казкові, і назви в них казкові, і девізи.
Зустрічайте, на наш «Літературний диліжанс» прибу­ло 2 команди: команда «Хлопчики-Мізинчики», девіз: «Малий, та вдалий» та команда «Василини прекрасної», девіз:,«Краса врятує світ». Суди­ти нашу гру будуть справжні Магістри Чарівних Наук — журі.
1.Станція «РОЗМИНКА»
Установіть відповідність між іменем казкаря, країною, де він проживав, і його твором.
За кожну правильно встановлену відповід­ність — 2 бали (максимальна кількість балів — 6).
2.Станція  «ХТО ПРИСЛАВ ТЕЛЕГРАМУ?»
Ведуча. Коли я збиралася до вас на гру, ли­стоноша приніс мені 6 листів. Дуже прошу вас  допомогти  їх  прочитати. Перед нами листи від літературних героїв. У своїх листах вони  розповідають про себе, своїх друзів, своє життя. Але все одно хочуть одного: щоб ви вгадали їх імена, імена друзів і, зви­чайно, імена тих, хто подарував герою  літературне життя — імена письменників. Для  кожної команди  прийшло по два листа. 
За правильну  відповідь коман­ди отримують по 1 балу.
Лист  1 "Я мала  чудового друга. Ми жили у вели­кому місті  в двох суміжних будинках. Ми любили квіти і вирощували троянди у великих дерев'яних ящиках. Але одного разу холодна  істота  викрала  мого друга. Я довго шукала його, іноді ризикуючи життям, у садку жінки, яка знала чари, або у лісових розбійників. Та все ж таки я перемогла, завдяки своїй любові і, звичайно, допо­мозі добрих людей. Хто я? Хто мій друг і  як  звати люди­ну, яка  вигадала історію про нас?”( Герда, Кай, Г.Х.Андерсен "Снігова королева").
Лист  2 “Я — напівбог Греки дуже шанували ме­не. Народився я в сім’ї смертних людей, але батьком моїм був сам верховний бог — Зевс. Але з волі його дружини я знаходився під владою кволого, хворобли­вого і злостивого царя. Саме він наказав мені здійснити ті справи, які дали мені свободу і зробили моє ім'я без­смертним. Назвіть мене? А може і мої справи прига­даєте?” (Геракл, його 12 подвигів).
Лист  3 "Мені  соромно за себе. Але це правда. Спочатку я був пихатий і бездушний.
 Я,  навіть, відштовхнув від себе найріднішу людину на світі. За та­кий гріх я був наказаний бридкою зовнішністю.
Я довго спокутував свій гріх, навчився допомагати людям, жертвувати собою заради інших. Я знайшов найдорож­чу людину на землі, і вона пробачила мене. Хто я? А хто мій літературний батько?" (Хлопчик-зірка, О.Уайльд).
Лист  4”Я- бог. Мої народи завжди називали мене "могутнім". Місце мого життя — скелі. Я маю одне велике бажання — примирити свої народи, зро­бити так, щоб всі вони жили у мирі і злагоді. А щоб цього досягти, я скликав їх на нараду і змусив зроби­ти те, що не радить у вашому віці робити Міністер­ство охорони здоров’я. Хто я? А хто так цікаво напи­сав про мене?” (Гітчі-Маніто, Г. У. Лонгфелло "Пісня про Гайавату").

3.Станція «ІНТЕЛЕКТУАЛ»
Командам потрібно впізнати твір, уривок з якого готували їх суперники.
За правильну від­повідь команда отримує 2 бали.
Ведуча. У багатьох казках герої загадували один одному загадки, і часто від відгадки залежа­ли їхня доля та життя. Уміння відгадувати загад­ки вважалося ознакою мудрості.

4.     Станція  «ПІСЕННА»
Команди мають відгадати казку, назвати її автора та персонажів, які виконують пісню. Пра­вильна відповідь оцінюється у 3 бали. Звучать пісні із мультфільму «Бременські музиканти» та кінофільму «Казка про Червону
Шапочку».

5.     Станція «СЛІДОПИТ»
Ведуча. Поки ви співали, я знайшла скринь­ку з речами. Назвіть персонажів, яким нале­жать ці предмети.
За правильну відповідь ви отримуєте 1 бал.
Троянда (Герді), обручка (пасербиці), дзерка­ло (цариці), золотий ключик (Вуратіно), варення (Карлсону), чоботи (коту).

6.     Станція «СТВОРИ ШЕДЕВР»
Ведуча : ви отримали  конверти, у кожному із них пазли. Складіть їх і створіть рекламу казки, ілюстрацію до якої ви отримали.
Максимальна кількість ба­лів — 5.

7.     Станція "КАРТИННА ГАЛЕРЕЯ”.
Ми на станції "Картинна галерея”. А завдання, яке нам приготувала ця станція, дуже просте. Згадайте твори, до яких намальовані ілюстрації.
За кожну пра­вильну відповідь — 1 бал.
Рекомендації. У кожного вчителя літератури, який постійно дає завдання учням показати своє уявлення про твір у вигляді малюнка, завжди є ціла колекція ма­люнків до майже всіх творів, які вивчаються на уроках зарубіжної літератури. Вчитель у грі ви­користовує ту кількість малюнків, яку вважає за потрібне.
8.     Станція «УБОЛІВАЛЬНИКІВ».
Ведуча. У той час, коли наші команди ство­рюють свої шедеври ми складемо казку. Користуючись прийомом «Мікрофон», додавайте по одному реченню. Ось початок казки: «В одному із міст казкової країни по сусідству проживали По­пелюшка та Білосніжна...»
 (Уболівальники скла­дають казку.)
Ведуча. Цікаву казку ми склали, а що ж за­пропонують нам наші команди?

9.     Станція "ВІДОМА".
Цікава зупинка нашої літературного диліжансу— "Відома". Бути відомим нелегко. Всі про тебе все знають. Чи справді це так? Перевіримо? Перед вами портрети відомих зарубіжних письменників. Я буду задавати питання, а команди відповідають, біографія якого із вказаних письмен­ників має такі факти.
Ваші правильні відповіді оціню­ються в 1 бал.
На дошці портрети Д. Свіфта, Г. X. Андерсена, О. С. Пуш­кіна, Ч. Діккенса.
Запитання до портрета Д. Свіфта.
1.  Видатний англійський письменник-сатирик.
2.    У 1694 році за сімейною традицією прийняв сан священика і отримав парафію в Ірландії.
3.      Був не тільки відомим письменником, але і політиком, який у своїх памфлетах відстоював ідею політичної та економічної незалежності Ірландії.
Запитання до портрета Ч. Діккенса.
1.    Разом з сім’єю та батьком потрапив до боргової в'язниці.
2.    Підписував свої репортажі в газеті дивним ім'ям "Боз”.
3.      Притримуючись традиції, написав до Різдва згарку "Різдвяні оповідання".
Запитання до портрета О. С. Пушкіна.
1.     Його дідом по лінії матері був негр із афри­канського князівського роду, і звали діда — Абрам Ганнібал.
2.На створення одного з найвідоміших творів надихнула поїздка до Києва та легенда Київської Русі.
З. Писав літературні казки у віршах.

Завдання до портрета Г.Х.Андерсена.
1.           У 15-річному віці з мізерною сумою грошей приїхав до Копенгагена з мрією про театр.
2.    Був обраний почесним громадянином рідного міста Однесе (Данія).
3.    Писав твори, у яких казкове і повсякденне пе­репліталося з вишуканою простотою; твори, де голо­вними героями є прості люди, а не красуні-принцеси чи силачі-богатирі.
10.        Станція "ПОЕТИЧНА".
Ми з вами на станції "Поетична". Від вас, як май­бутніх поетів, вимагається небагато. Перед вами уривки із відомих поетичних творів. Ці уривки із знач­ними упущеннями. Уявіть себе великими майстрами слова, згадайте і допишіть слова, які випущені.
За правильно виконане завдання —2 бали. Час виконання — 1 хвилина.

11.        Станція «РОЗПІЗНАЙКА».
Що ж це за станція така? І що чекає тих учасників, які зупинились саме на цій станції? Отже, перед вами не написані імена літературних героїв. Вам не­обхідно, виходячи із коментарів ведучого, точно нази­вати героя, про якого іде мова. Правильна відповідь — 1 бал.
Імена: ЛЕМЮЕЛЬ ГУЛЛІВЕР, ПРОМЕТЕЙ, АХІЛЛ, МЮНХАУЗЕН.
До образу Гуллівера:
  1.  Отримав освіту хірурга, а ще вивчав навігацію
  2. Має ще ім'я Квінбус Флестрін і титул "нардака”.
  3. Здійснив 4 подорожі, про які докладно розповів.

До образу Прометея:
  1. Вдихнув він у первісну людину душу, збудив її ро­зум і навчив мистецтв, читання і письма, приручати тварин і лікуватись від хвороб.
  2. Допоміг Зевсові у боротьбі з титанами, яких, за його ж порадою, Зевс скинув до надр Тартару.
  3. Викликав гнів всевладного Зевса і був жорстоко покараний: прикутий до скелі на довгі роки.

До образу Ахілла:
  1. Син богині Фетіди і смертного царя Пелея.
  2. Виховав його кентавр Херон.
  3. Йому судилося вмерти на цій війні, але ця війна зробила його ім'я безсмертним. Бо кращого воїна годі  було шукати, хоч і мав цей воїн вразливе місце.

До образу Мюнхаузена.
  1. Його вважають невтомним фантазером  і вигад­ником, а друзі дали йому жартівливий  титул "Король брехунів".
  2. Говорять, що у нього був реальний прототип — барон.
  3. Він вміє і знає  все на світі, виходить сухим із будь-якої ситуації, ніколи не сумує, тобто завжди "на коні", вірніше на "півконя» .


Підбиття підсумків гри.
Вручення нагород.



Немає коментарів:

Дописати коментар